Utvärdering ridpass

Gårdagens ridpass var väldans bra! Jag fick rucka lite i planeringen och göra en blandning av de två planerna! Började med att skritta en bra stund, lugnt och  fint, men jag började snabbt märka att toppy var mer intresserad av allt annat än att koncentrerar sig på mig, så jag började med övergångar mellan trav och skritt och sedan lugn joggingtrav, med inslag av lite sidvärds och skolor. Hon var duktig och ville inte springa iväg så mycket. Jag fortsatte sedan att galoppera, lugnt och  fint med fokus på att hon skulle ha en jämn fin lugn rytm, även här fortsatte jag med jymnastiserande skolor . Några ökningar/minskningar för att se till att hon var framför skänkeln!  Sedan travade vi lite mer samlad trav och jobbade även här med skolor, sant att rida trav -halt-trav och samma i galopp, för att växla gångart mycket , så att hon fick jobbar ordentligt!
Avslutade med lättridning i trav med några jogging skolor och skänkelvikningar. Sedan red jag mysgalopp med fokus på att hon skulle vra kvar hos mig och  vara rund. Började med att introducera lite arbetspirrouetts tänk ! Hon var kalas fin!
Idag är planerna:
  • Boka tvätt tid
  • Röja i lägenheten
  • Rida
  • Träna på Friskis
  • Göra inköpslista till morgondagens mathandling!
Nej, nu måste jag börja annars lär jag aldrig bli klar!
/ K.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0