Träningen igår!

Igår  gick träningen jättebra!  Vi började ganska började med trav arbete med många övergångar till halt och skritt, samma sak i galopp! Några bakdelsvändningar åt varje håll!
Sedan fortsatte vid med traven och jobbade med att hon verkligen skulle ta i min bakbenen och trampa dem under sig, eftersom ibland har en tendens att trampa"vid sidan av sig" och bli bed bak. Jag fick rida i ett ganska högt tempo och rida lite öppnor  och slutor. Slutorna börja verkligen att arta dig nu och flytet är mycket lättare nu! När jag red dem på diagonalen, fick jag tänka mig som en vägg hade "delat" av banan, för att se till att nacken  kom före framdelen. På långsidorna fick jag tänka "ut med höger bog mot staketer  "För att få den rätta böjningen ! Lite genomgående i traven var också att tänka på att halsen närmast manken skall komma mer uppåt, för att komma till rätt form.
I galopparbetet jobbade vi med byten. jag fick rida tyskt halft igenom( kortkort diagonal)och byta när jag red över medellinjen. Höger bytena var helt okej och  hon bytte på hjälpen bra. i vänster bytet förekommer hon hjälpen och har redan bytt fram när hjälpen ges. I bytena fick jag ha en bra galopp i berg upp, och tänka , galopp galopp galopp! Tempo var friskit, och höger bytena fick fin gest! Sedan efter att ha trixat med vänster bytena och provat med att byta läge på benen och rida lite kors och tvärs för att verkligen se till att hon var framme för hjälperna, proveade vi med nya byten, vänster är fortfarande före fram, men jag ska fortsätta med Kvalitets jobbet och verkligen se till att hon väntar tills jag driver igenom hela bytet.Karin sa att jag tänka hur bytet till höger kändes, och hur hon känns innan och i det bytet och sedan försöka projecera det på vänstertbytet.
Sedan var Toppy verkligen trött och Svettig!  Idag har hon tagit det lugnt med en skritt runda i skogen !
/ K.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0