Tävling igår! Laget 3:a!!!

Tävling igår gick finnemang! jag är nöjd över min prestation och  det blev en individuell 8:e plats i LA:4  ,med 64,87% ! Vi spottade upp oss några procent från förra gången! Mycket bra, min plan höll och jag red denna gången med mer tempo och "tryck" som vi tränat på ! Samt att galoppen blev mycket bättre då  vi hade mer flyt denna gången! Jag hade inga direkt missar denna gången , men skritten måste bättras på för att få högre procent. Några grejer jag  ska ha i huvudet från denna tävlingen är:
  • Kolla av skritt arbetet, hur kan jag påverka toppy för att få en bättre"genomgång" i skritten som hon har?!
  • Bra med tid, gjorde att jag kände mig lugn och säker genom uppvärmningen.
  • Upp-ridningarna var bättre än på länge! Bra tränat, fortsätt så!
När det kommer till det vi tränade på i onsdags, så är det " enda" som jag inte lyckades fult ut med var  att få bakbenen så snabba i galoppen, traven var bättre men galoppen måste jag få mer "avstamp i " lite ärtigare helt enkelt. Jag ska disskutera detta med Karin idag på träningen.  Nästa tävling är i Lilla edet den 20:e juni , då är det LA:6 som står på programmet! Nu ska jag lära mig det, för att kunna förbereda mig på bästa sätt!
Jag kommer att ha samma upplägg till den tävlingen, som jag hade till första omgången i div 1 , alltså rida igenom programmet  ca en vecka innan och kolla av hur det  känns! jag gillar att ha så bra koll på programmen som jag hade nu! Det ger mig trygghet!
Laget kom som sagt på 3:e plats! Vilket var en upphämtning på 3 placeringar från förra omgången. Denna gången red Jag , Lisa ,Pernilla och Hanne. Pernilla och Lisa red den MSV klassen på 69 resp. 67 procent. Jag och hanne re på 64,87 resp. 60 procent. Vilket gjorde att vi hade ett medel resultat i laget på 67, någonting. ( Hannes resultat fick räknas bort.)  Vinnande lag denna gång var skaraorten och 2:a var Lidköping! Grattis Grattis!
Jag ska försöka fixa fram bilder från igår, mamma har dem så jag hoppas få dem snarast möjligt!
Ha det gott !
/ K.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0