Dagens träning-Svettigt värre

Några ledord som jag ska fundera på !
  • Halten är i gentligen 3-delad ( Avsaktningen, halten och igångsättningen) Detta betyder 3 olika typer av " kropps funktioner för mig)
  • Traven  skall bli lite berg Auf ( berg upp)
  • Joggingtraven var fin, men jag måste se till att hon inte blir för långsam bak!
  • Galoppen skall också bli mer ber auf, speciellt tävlingsgaloppen.
  • Konsekvens-Beröm, snabbare att ge feedback till hästen!
  • Kolla av imellanåt i joggingdelen, med många övergångar och uppsnabbande sekvenser, däremellan"viloläge"
  • Inridningen: Galopp! -halt ( stilla sitt i total avslappning)-trav( trava lätt tänk, titta rakt fram, tänk att du har en lina som "drar dig fram till c")
Det blev ganska många punkter, men jag ska försöka komma ihåg vad Karin sa!
Skänkelvikningarna blev perfa när jag red dem som "ala ponny" led in framdelen, och se bara till att baken hänger med.
Övergångarna ska kunna vara från en stor galopp till trav direkt utan " samlande läge" mellan.
Jag återkommer nog imorgon om mer tips!
/ Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0