Överlämning-livet som studieteknolog!

Det är den första dagen i "resten av mitt liv". Igår hade vi överlämning med styret! Nu är nycklarna överlämnade och det mest administativa är färdigt! Vi var på skojarbacken och åt, ett riktigt trevligt ställe! Väldigt speciellt, med "konstig" inredning, men god mat! Vi tog 2 glas vin till maten och snackade massor :) Väldigt trevligt! Sedan började jag och  Emilia prata om sommarjobb! Hon sade att jag skulle kunna söka nere i Lund där hon jobbar på sommaren! Ett bra processjobb, som ligger helt i linje med min utbildning, och  man får bra betalt! Jisse, det är ju skitbra! Jag ska nog undersöka lite närmare om det  skulle fungera med hästarna! Kanske jobba ca 4-5 veckor  där vore ju kanon! Toppy skulle ju säkert kunna stå på något ställe där i närheten, jag har ju bil och grejer! Jag ska prata med mamma om det! Skulle också kunna kolla hur det skulle kunna lösa sig med boende! Det är det svåraste, här hemma har jag ju hyra också!  Men det  skulle vara sjukt roligt! Men ensamt såklart! Sakna ludde skulle jag göra... Hmh, får prata med honom när han kommer hem imorgon...
Nu ska jag snart åka till stallet, eller ja typ vid halv 3 blir det nog! Ska ta in hästarna och rida och mocka och greja! Toppy får nog gå lite också i ridhuset. De har iof sadelprovning, men ändå.
På tisdag går bilen med släp mot helsingborg. Toppy ska till en kiropraktor där som ska kolla igenom henne innan tävlings säsongen. Bra start! Tävlingsplanen är i princip satt också. det  känns bra att  ha allt planerat och klart, eftersom skolan börjar på måndag! Men jag  har inga lektioner på måndag, men jag ska plugga organkemi på måndag! Det är min "Organkemi dag"!
Nej nu  är  det nog med latande !En dusch och sedan igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0