Jordgubbar-Magiskt

Idag  när jag kom hem från stallet, så hade mamma och pappa ätit jordgubbar till flingorna. Eftersom ja åkte innan dem  i morse så såg jag  dem först när jag kom hem . Hungrig som jag  var efter att ha ridit två hästar, tog jag  en jordgubbe, och  oj det var magiskt. Första jordgubben i år som smakar sommar!

Igår var det tävling igen, denna gången en lokal tävling i strömma. Jag red LB:2, skulle rida LA:4 också men eftersom lillebror skulle på bal, så var vi tvungna att åka hem så fort som möjligt, så red jag bara LBn, Det  kändes inte så bra innan, och jag var nervös, men när jag väl kom in på banan, så kände jag mig genast bättre. Det var roligt att jag kunde foka så myckte inne på banan, och  jag kände verkligen mig nöjd, även om jag gjorde några missar. Det slutade på 68.0 procent, och det är jag relativt nöjd med. Jag har legat runt 68% i alla mina starter i år ( föutom LA:6 an i alingsås ) och det är superbra! Jag  har fyra placeringar av fem möjliga.. Det är göttigt! Det här är från prisutdelningen i alingsås den 16 maj, där jag  vann LA:1 på 67.895% 

Idag red jag ut med toppy ungefär en halvtimme, och sedan reda jag clarissa i ridhuset  typ 45 min, det var roligt, men hon är rätt jobbig, så man blir trött väldigt snabbt:P Sedan hade jag lektion för Anna med Kakan, det var roligt och  det kändes som vi kom en bit, men det är inte lätt med en häst som springer med jätte mycket underhals och hetsar hela tiden. Vi ska ha lektion på måndag också  och  då tror och  hoppas jag att hon är lite lugnare. 
På måndag är det även dags att åka och träna för Karin Öljemark igen, vi tränar ju nästan varje måndag för henne, uppe i Landvetter, hos familjen Bodestig. Det är guld värt att få åka dit och få bästa hjälpen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0