Det obligatoriska regnet i Maj!

Och så kom det, inte för man trodde att det skulle vara soligt forever, men  iaf ett tag till, det hade jag gillat.  Nu sitter jag ensam i styrelserummet och segar, torterade mig igenom en föreläsning vätske-vätske extraktion i  Seperationstekniks kursen vi läser, och märke med ens att jag inte kan ett smack i den kursen, får nog hoppa den och skriva den någon annan gång. Jag tänker bara satsa på Strömnin och energi teknik, även om jag inte kan så mycket i den heller, så kan detnog vara lättare eftersom jag är hemma med den boken och tycker att ämnet är sjukt mycket roligare.

igår var jag nästa redigaste tjejen i världen ( tyckte jag själv iaf ) Jag städade , dammade torkade lister , gjorde god mat till mig själv. Det kunde vart någon mer jag hade lagat till ,men så var inte fallet. Jag avskutade middagen med en kopp champange té med citron i, mums. Jag har nu börjat på allvar tänka på vad jag stoppar i mig, allt för att bli lite piggare, och må bättre! Det är alltså förnärvarande mycket grönsaker ,frukt, grönt té och annat mumsigt.  En sak som jag fortfarande dock dricker, är kaffe. Det är ju så gott! Och  en kopp på morgonen och en kl 10, borde inte vara någon fara! Jag kollade igenom mitt kylskår igår och märke att det borde innehålla mer naturliga saker. Jag tror att det är bra att få i sig saker, som innehåller inga eller väldigt lite tillsatts ämnen. Efter som jag läser kemi, så blir man lite rädd när man får reda på vad ämnen och blandningar kan göra möt naturen och människan. 

På fredag fyller jag år, det  blir "kul" jag gillar inte att fylla år, det  enda jag förknippar med födelsedagar är besvikelse, och sorg. Jag vet igentligen inte rikig varför, men jag har ett starkt minne från min barndom ( jag tror jag var typ 10 ) jag fyllde år, jag hittar ett paket, öppnar det och i ligger en jättefin färgglad handväska. Jag  blir otoligt glad, eftersom den är så snygg, pappa ser att jag hittat den, och säger; Nej , men den där var ju inte till dig, den är till mamma.  Här ska du få det rätt paketet. Jag öppnar med spänning om att kanske få en lika dan ( eller snyggare) men icke, jag hittar två väskor , båda svarta med MEGA stora dragkedjor, och  ja, det var igentligen ganska snygga , till en kille DVS. Jag blev jättebesviken. Sen tackade jag snabbt, sprang och låste in mig på mitt rum och grät en stund i smyg.

ngefär en sådan upplevelse har mina födelsedagra ofta innehållit ( inte alltid har jag öppnat fel paket)  men ofta har det  inneburit jag känt ett stort tomrum, och egentligen ingen glädje.. 

Glädjen blev däremot större , ju äldre jag blev, eftersom jag då fick vara med och bestämma vad jag ville ha, eftersom jag aldrig önskade mig någon ( för att jag inte litade på att någon skulle ge mig det ) . Det blev bättre. 

jag tror hela detta bygger på att jag hatar överrasknings moment.. 

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0