Helgen-tävling, Flatön, segling och mys

Började med att gå upp tidigt ( typ 6 ) i lördag morse! För att fläta och putsa det sista på Toppy.  Åka till nordhallands RK och red första klassen, gick väll egentligen  helt okej, men jag  var inte så nöjd med min egen prestation, och hade lite svårt att fokusera på min sak. Tyvärr eftersom Toppy kändes riktigt fin!  Min fot är inte helt okej, så efter första klassen hoppade jag på endast vänster fot ett tag, inte så skoj, så jag bestämde mig för att  stryka mig i den andra och åka hem. Vet inte riktigt vad som är felet med den, men det är antagligen en nerv som kommit i kläm. 
 Vi kom hem och släppte ut  henne i hagen, och jag ställde i ordning alla saker, sedan  åkte jag hem, tog ett snabbt  bad och satte mig i bilen och  körde upp till Flatön. 
Min pojkvän Ludde , och hans föräldrar har sitt land där uppe, så jag skulle upp och hälsa på! Det ligger fantastiskt fint mitt på flatön! Nära vattnet och allt. För att kom dit ut åkte jag först Tjörn, sedan fortsatte jag  upp  på Orust, för att köra vidare till Ellös, där färjan gick till Malön. Malön och Flatön sitter nästintill ihop, så där är det bara en liten bro. Det grillades och sedan kollade vi på Sverige-Danmark , men det var ingen hit direkt. Vi kollade vidare på "Vad en kvinna vill ha" och jag somnade nästan i soffan. Vi  gick och lade oss i gäststugan, och jag sov som en sten till kl 9, riktigt skönt!  

Igår  var det en seglings tur på programmet, och det började riktigt bra, vädret var fint ( om än lite oroligt eftersom alla moln runt omkring var svarta) men  det gick bra, ända vi kom till Bassholmen. Då började det ÖS regna.. Inte kul alls:P  i fikade lite under ett tag , och sedan tittade vi  på får och 3 lamm som hade smitit ut från sin hage. Sedan blev det till att åka hem, krypa upp i soffan , linda in sig i några filter och tända brasan, där satt vi och myste ändå till kvällen. Sedan var det  god middag med kyckling gryta innehållande Vitlök, soltorkade tomater, färsk spenat, lite rödlök och matlagnings grädde. Super gott verkligen! Efterrätten var nätmelon och vaniljglass:)  Helt enormt gott!

Sedan  lämnade jag Flatön för denna gång, Ludde skulle tillbaka till Lysekil! Det var lite ensamt i natt, men jag måste erkänna att jag börjar längta till vår weekend i sommar!

Puss 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0