Marsvins jakt.... ( operation rädda marsvinet ruffsen)

Måndag, tröttaste dagen på veckan, den vaknade precis innan vi slutade jobbet vid 16 tiden. Efter jobbet var det dags att dra oc fika med Issa och Cassandra. mkt trevligt med en fika med jobbar kompisarna. Synd bara att det bara är jag  och cassandra nu, lite tomt, förra veckan var vi ju 4 ledare. Nu är vi bara två, dock har vi bara 16 barn nu, men ändå. Man får ju ingen rast, eller  man kan ju ha det, men det blir ensam, och det är ju inte skojjigt.
Vi hade lekar på förmiddagen och sedan kollade vi in lantgården, innan lunch. Sedan pysslade vi  ikapp med regnet, för att sedan dela ut veckans fadderdjur. Brukar vara veckans höjdpunkt, och även denna gång! Det slutade med att jag låg och kravlade i gruset, för att Marsvinet Ruffsen hade rymt, från sin lillfadder! Nog en ganska skojjig syn för den oinvigde, men för mig var det inte asball direkt, men vad gör man inte.

Marsvin är rätt söta faktiskt!

Nu ska  jag sova, och imorgon blir det jobb först, och sedan blir det middag med älsklingen hemma i lägenheten och mys :) ( jag undrar om jag kan tvinga honom att kolla på Morden i Midsomer?! i hope!)

Sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0