Sommarlov

Det är mitt första sommarlov på Chalmers. Det kommer att bli soligt ( får vi hoppas) , roligt, festligt och underbart. Att inte ha alldeles för mycket att göra under dagarna kan vara en bra grej, speciellt när  jag är hemma hos mina föreldrar över sommaren, så att man kan koppla av, och  slippa foka på tentor och andra arrangemang man skall ha reda på.

Chalmers är helt underbart, en egen värld. Fri att leva ut helt eller delvis. Det finns föreningar till allt. Som kommande Kemiingengör, så vill jag hemskt gärna säga att Chalmers visst är bra för tjejer. Jag tror många tjejer är rädda för att det är en grabbig kultur, och att man bara umgås med killar, och  visst det är väll till viss del sant.MEN det behöver abolut inte te sig så. I min klass går 50% tjejer. Det  finns massor av trevliga tjejer och tjejföreningar och tjejmiddagar mm. mm 

Jag tror inte jag är en typisk chalmerist, men jag är stolt över att få gå på en sådan anrik skola. Föreläsarna är de bästa i sina ämnen, och  mitt bland en pågår hela tiden forskning om diverse intressanta saker, vilket är helt fantasiskt.

Att vi förenings aktiva är ännu stoltare, ja det kanske vi är :) Vi vill vara skolans aniskte utåt under den sk nollningen. När de nya eleverna kommer, så fixar sektionens föreningar olikan jippon sittningar( middagar) och bla Bastu kalas mm, mm 

Nej nu får jag spara lite på krutet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0