Hur kan du ändra din inställning?

Jag är så trött på alla  människor som klagar på livet eller dess omgivning. Vi lever på det sätt vi valt ( eller nästan) själva. För att komma ur den bubbla hjälper det inte att bli förbannad på sin omgivning. Visst , klart man får blir förbannad, det är inte det  jag säger, men man måste ju också stanna upp, och tänka ; Okej, hur kan JAG göra så att just min ( eller andras) situation blir bättre? Att se möjligheterna i lägen där andra bara ser omöjligheter är en konst som få lyckas bemästra  24/7 , men man kan försöka så gott man kan. Solidaritet- det är ett vikigt ord, glöm inte det !

Nu villa jag bara knyta ihop säcken och störta ner i säng!

God Natt på er alla ute i cyberspace. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0