Vilodag-Uppladdning

Nu är det några sköna dagar kvar till jag ska åka till laholm, vilket blir sjukt roligt! Eftersom det  visst är söndag idag, så sov jag ut lite extra, ( till klockan 10, sen åt jag frukost och disskuterade packlistan med mamma) , framå 12 tiden fick jag  ett uppdrag , jag gillar uppdrag! Även om detta inte var ett av de roligaste, jag skulle dammsuga och toka av våra Merca sprintler .. Det gick g. fort, och sedan kopplade jag ifrån vår trailer som mamma tvättade, och drog, med nerhissade fönster och högmusik( jag tror det var LW) , åkte jag till ica kvantum och slängde skräp, och sedan handlade jag lute mat, och grejer. Hittade bla mina favvo godaisar, nämligen torkade kiwis, så jag köpte gladeligen dessa och annat gott! 

Träffade Micke, som jag  inte har sett på nästan ett år, vilket var rikigt kul! Jättekul att stå och prata med honom en stund, sedan crusade jag tillbaka hem, stannade och tankade gas vid aspedalens station på hydro, pratade 10 minuter med Lena i telen. Sen kom jag hem och lagade mat, Färsk tagliatelle med tomatsås, och sallade, vilket var sjukt gott, eftersom jag är master på att koka pasta;) Sen blev jag trött, och då menar jag inte lite trött, utansådär sjukligt trött, så man bara vill sova och ligga ner. Jag drog i mig en kopp kaffe, och sedan ringde jag frida, vi låg och snackade i nästan en timme, det behövs minst varannan dag iaf; vi disskuterade vår tysklands resa, om vi skulle åka till motala, bara för att det var tufft, såklart i våra overaller. Och annat vikigt, så som ironi ( vi ska sluta vara ironiska) , att det var bra att äta fibrer, och att vi borde dicka mer kaffe sådär spontant som vi kan göra. Och att vi snart ska börja plugga på allvar till våra tentor! Det känns verkligen bra det, det kan man lätt säga!

Jag  har kommit på att jag gillar lasse lindh väldigt mycket, han gör sjukt bra låtar kan man säga. Och markus krunegård. Han är king! hans låt " jag är en vampyr", har gått på repeat här hemma idag ! I LOVE...



Jag är tuffare än vad de flesta tror , bara så ni vet!


Jag gillar listor, helst ska ingen annan se dem, men jag kan göra ett undantag...
Bar för att exemplifiera vad jag kan fördriva massor med tid av..

Packlista till Laholm:
Toppy:
Sadel
Träns
Ledtränas
Kandar
Sadelgjord
2 grimmor
2 grimskaft
3 vita schabrak
1 vanligt schabrak
1 par vanliga lindor
vita benskydd
boots- fram och bak
Sadelpadd
Nattlindor
Nattlinds paddar
Regntäcke
Länd-täcke
Natttäcke
Glans spray
Arnika liniment
Vetrinery liniment
One step putsmedel
3-4 handdukar
Mirakel trsan
Nummerlappar ( 3 st) 
Hov glans
Schampoo 
Tvål
Spö
Sporrar ( 2 par)
Solstolar
Flugspray
Flätsaker
Hår mousse
Booster 4 påsar
Foder och vattenhinkar
Hönät till transporten
Pall
13 kg krafft groov 125
25 kg hösilo
2-3 dl salt


Det är en himla massa saker för 3 dagars tävlande kan man säga, men ja jag har säkert glömt hälften av alla styling saker också ;) 

Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0