Summering av helgen,

Ja, helgen började i alla fall för mig på fredag eftermiddag, när jag åkte till stallet, och fjorde i ordning toppy inför tävlingen som vi skulle på. Det var svettigt och dammigt, men tillslut var hästen ren och alla  prylar och prytlar nerpackade. Lena kom och vi tog en lite kopp kaffe innan vi satte oss i bilen.  Väl framme kollade vi in platsen, och insåg att  jag, som kände mig som världens nybörjare på hopptävlingar, nog var den mest erfarana där... 

Jag bytte om, tog ut hästen, och skrittade fram. Lärde mig banan på 5 röda genom att kolla på 2 ekipage. Sen var det en lätt framhoppning och sedan ; debut på hopptävling ! Första rundan var 80 cm, och enda kravet jag egentligen hade var att komma runt och komma ihåg banan.  Och att vi gjorde, i full galopp, men fina språng tog vi oss över banan med 0 fel, det var lycka.  20 min skritt senare var det dags för 90 cm rundan över samma bana. Detta gick minst lika bra, men vi hade oturen att riva ner ett räcke, och därmed blev det 4 fel. Vi rullade in på stallpalanen vid kl 20.00 , efter att ha köpt kaffe och cola på macken. 
Väl i stallet skulle allt putsas igen, hästen tvättas av osv. Det var ju tävling på lördagen med. Camilla hade redan börjat när vi kom hem, eftersom hon också skulle åka på lördagen. Vi putsade och fejade tills klockan var 21.30 , då jag rullade hem. Väl hemma var jag så uppe i varav av allt adrenalin att jag bara skakade och inte lyckades jag få ner någon mat heller. Jag skulle upp vid kvart i 5 på lördag morgon, så det var bara att bita i det sura äpplet och försöka sova så gott man kunde. 

Efter ca 2,5 timmes sömn klev jag, något yrvaken upp och gjorde i ordning inför tävlingen. I stallet var vi vid halv 6 och jag och camilla hade rikigt trevligt när vi stog och  ryktade och fixade. Bilarna rullade ut från stallplanen i god tid ( 06.30) och tävlingen startade kl 08.00, vi hann gå banan innnan Lena kom till tävlingen, och  vi tog ut hästarna för att värma upp. Camilla strtade direkt efter mig i 90 cm, och jag lyckades gå på 0 fel i grundomgången och rev sista hindret i omhoppningen, mycket nöjd med mig själv och hästen tittade jag på camillas runda och kunde gott konstatera att hon hade 0+0 fel. Duktigt!

Camilla hoppade även 1 m och hade 2 st stopp, vilket hon fick 8 fel för. Synd! 

Igår hämtade jag familjen och eriks kompisar på landet , och jag tillbringade 10 timmar i en förbannad bil, det  suger.



Idag har  jag ridit ( det var tidigt imorses det ) , och sen tillbringade jag resten av dagen i stan med Karin och Benji. Jag gick och klippte mig på Klippcenter och gjorde guldblonda slingor. Nu ska jag till friskis och svettis!


Puss och Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0