S & TC ( Sex and the city)

Jag tror jag är kär, inte på många år har  jag längtat så intensivt efter en serie som denna, och ja det är ungefär ganska länge sedan de släppte det sista avsnittet.
Jag blev ett troget fan av sex and the city för så lite som 4 månader sen. Det var när jag flyttade till min lägenhet, och fick en hel massa kanaler, vilket gav oändliga möjligheter att följa både det ena och det andra programmet. Jag satt och zappade en kväll och fångades av detta program totalt ovetande, mitt förra liv ( innan jag började på chalmers) innefattade inte så mycket tv tittande. Dels för att vi aldrig har titta så mycket på tv i vår familj och dels för att vi inte har haft kabel tv.
 Helt ovetande sitter jag alltså där och tittar på sex and the city och tycker att det  är rätt bra, men vad händer när min besvikelse över att det är slut? Jo, då kommer ett till avsnitt, helt fantastiskt! Jag Älskar dubbelavsnitt, !!!

Nu när jag över sommaren har flyttat från min digitalbox i lägenheten *snyft snyft* så har jag tillbaka till mitt gamla liv, genom att helt enkelt nöja mig med 1, 2, 4 , 6 och 24 . Det funkar, men det  blir genast så mycket tråkigare när kompisarna börjar prata om hur fantastiskt ett avsnitt har varit, och man själv nästintill förbannar sig själv över att man inte har sett det . Nu har tiden kommit för min familj ( mamma mest) att de beslutade att köpa en ny digitalbox till landet, och med detta kom ett boxer kort :D Till min stora förtjuselse har detta kort flyttat in hos oss, och tagit en del av mitt hjärta. Jag kan äntligen titta på mina Sex and the city avsnitt, och njuta av det som alla andra kan ;) 


Idag har jag mest mått halv kass, och har haft ont i magen, jag häfvde i mig 2 st 500 mg alvedon drack en kopp kaffe, och tänkte, nu dra jag. Stallet är min fristad, dä jag får utlopp för alla mina känslor, och jag kan verkligen vara mig själv, och det är nog därför man mår så himla bra av att vara i stallet och rida och fixa. Det är inga problem att driva bort 6 timmar i stallet, tvärt om. Tiden bara flyger fram. 

Sedan skjutsade jag pappa upp till landvetter, för att han skulle hinna med sitt flyg till münchen, som därefter gick till basel. Jag kom hem, pratade med frittsch och sen kom mamma hem. Det lagades lite mat och sedan tog jag mig ett bad, för att fördröja tiden tills " Morden i midsommer" skulle börja kl 21.00. Och ja nu sitter jag här, och viker ut mig över hela det stora cyberspace, om mitt liv och alla mina vänner. Det är så faccinerade att man sitter och  med några få knapptyckningar  kan nå ut till så fruktansvärt många människor över hela världen.  

Imorgon är det hoppträning för Lena som vanligt, vilket blir sjukt nice. Hade tänkt mig lite tårtkalas efteråt, eftersom jag och camilla var så duktiga i helgen! 

Nu ska jag se om TVn är ledig , så jag  kan fortsätta kolla in S & TC :) 

Puss Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0