Rapport, rapportera, Rapporterat

Ja, det kan man ju säga, att rapport, rapportera osv, det finns överallt. Alla handlar om kommunikation och  om att föra vidare information. Hämta information, lämna information, få information. 
- Borde jag döpt inlägget till information? Men skit samma, det var ändå något jag bara satt och tänkte på när jag hade läst tidningen. ATt de skulle utöka nyhets sändningran till hösten...
Det är väll kul iof men nu orkar jag faktiskt inte bry mig. Jag måste duscha för jag är svettig. 

Efter badet , känner jag mig åter som ett russin, ett trött litet russin. Jag borde vila en stund säger mamma, men jg inte rikigt ro att göra det. Kollar upp kvällen middag, som förhoppningsvis sker på Rumpanbar på linnegatan i göteborg. Perfekt hänge en fredagkväll som denna. Sedan blir det nog film och mys med dig hjärtat. 

Lyssnar på vinterns playlist , jag gjorde på Youtube, massor av My Chemical Romance, Kobaojsarna, Julvelen, Kent osv. Riktigt kul, hur man ändrar musiksmak under våren och sommaren. Nu lyssnar jag helst på Timo Räisänen , Lasse Lindh och Kristian Antilla . Massor av P3 bild det på dagarna, mitt favvoprogram har ändrats från Christer, till Brunchrapporten med Henrik Torehammar, så klockrent program, med massor olika intervjuer om vikigt nyheter osv.  Andra bra program på P3 är ; Krister ( sänds varadar mellan 14.02 och 16.00) Hallå P3, med olika intressanta människor kl 10-11 , på vardagar , Vaken ( P3 och P4 , mellan 00.03 och 06.00). Så nu har ni massor av bra att lysnna på i era radio apparater, mobiler och i bilen såklart!

Jag borde laga mat, men vad? Eller ska jag helt sonika vänta tills middagen med mamma p rumpanbar? Jag borde inte det, för då skulle jag vara både otrevlig, jobbig och hungrig så jag skulle behöva något extra ordinärt att äta för att ens äta. Föt när jag inte har ätit på många timmar så gör hungern sig på mid ( oftast) , men senare som en form av hat, till all mat, knappt min älsklings mat ( vad det nu är men jag skulle säga sushi) gör mig äcklad, och jag vill helst bara lägga mg ner och sova. Och så långt vill vi ju inte att det skall gå en fredagkväll direkt. 

Nej en enkel omelette får det bli, smakligt värre, eller ett ägg med kaviar på? Ja, något med ägg får det bli, så mycket vet jag.

Igår var jag på friskis och svettis ute gympa med mamma, det var trevligt, men ack lite kallt.Jag var ganska pappad, och  ville verkligen ta i så jag skulle svettas mycket. Men dock blev det inte så, hon som hade passet höll ett bas pass, vilket betyder ungefär att alla som är otränade , skall kunna hänga med, och det inte innehåller några hopp. Vilket gjorde att  man fick ta i som en blå för att få upp pulser ordentligt, och när man väll fått det, nej då var det  ju någon slags " vilolåt" Hej och hå, jag tog i massor på styrkelåtarna, så det kändes bra. Så jag känner av det idag, och ja jag red ju ett g. ordentligt pass igår , så det var lugnt. Ridningen är en oslagbar träningsform tycker jag, och det finns säkert både med och mothåll på denna punkt. Men, nu vet jag !

Jag kom hem efter sista tentan i början på juni, efter lite om och men började jag rida igen ( jag  har egenhäst som mamma hållt igång under vinter / vår när jag gått i skolan) , och då hade jag inte ridit på nästan 3 månader, och ca 6 månader regelbundet ( varje dag) , det kändes toppen och tänkte nu jädrar ska det svettas ordentligt, så både jag  och hästen kommer i tävlingsform igen. Sagt och gjort, jag gick hem, anmälde mig till 4 tävlingar under sommaren, som en slag drivande kraf, så jag skulle orka hålla ut även de dåliga dagarna, ( Som alla har ibland) Nu efter ca 5 veckor känner jag mig piggare äv vanligt, musklerna är på uppgång på riktigt och jag har nog tappat några kilo ( kanske inte massor , men ändå så att det märks) . Hästen är i superb form och jag har vart placerad i varje tävling ( det har vart två än så länge) , Nästa vecka blir det ett litet eldprov i laholm, tre dagars tävlande, tre klasser och en massa fina hästar och trevliga människor. Den sista tävlingen innan terminen börjar blir lilla edet, den 8/8 , då är det hoppning som gäller, percis som den första tävlingen som var den 4-5/7. Då blir det två starter på 1.00m , vilket är debut i din höjden, och min andra hopptävling någonsin. Men den första var helt fantastisk. Toppy är min klippa, mitt allt. Tillsammans kan vi gå genom eld och vatten, och jag vet innerst inne att hon är den varelse på jorde som ger mig den sista gnuttan av krafft som genomsyrar min vardag.   Jag kan plötsligt bli gråtfärdig när jag tnker på hur fanastisk hon egentligen är, och vilken tur jag har , som har henne som min alldeles egen. Det är helt fantastiskt!

Peace Out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0