Nu är det sommar, nu är det sol....

Jag tror mig bestämt känna att sommaren har återvänt med massor av sool! Vilket gör mig glad! Även en sådanhär dag, när det tog mig X antal timmar att somna, jag är under stimulerad, vilket suger. 
Med vad gör det , det  finns alltid saker att göra åt saken, t ex att faktiskt göra något som t ex att dammsuga bilen , stycka lakan eller något annat husligt arbete.
Men att vara lockad att göra något sådant kl 11 på förmiddagen, när solen gassar  och man alldra helst vill ligga och sola och läsa en god bok!  Jag måste hitta en ny bok nu!


 I natt när jag inte kunde sova låga jag och läste klart min nuvarande pocket, den heter "Bergspängarens dotter som exploderade" , handlar om en tjej som växer upp med riktigt knakiga familjeförhållanden, hon heter  Lena Kauppi och boken utspelar sig mellan  1975 och 1991. Som läsare får man följa Lena genom hennes uppväxt, där alkohol, sex och droger är vanligt förekommande.
 
För mig är detta en främmande värld, och ja det  kan säkert en del hålla med om. Men att få upp ögonen och öronen att detta faktisk kan hända, varsomhelt och närsomhelst. Visst har gräns kontroller blivit mycket svårare att passera om man försöker smuggla knark, men det finns säkert fortfarande sätt, och samtidigt som utveckligen går framåt med kontroller och förebyggande arbete , så tror jag knarket sprider sig över andra delar av världen med en hejdlös fart. 
Att det har blivit en grej inom lite " finare" kretsar att ta K och andra droger på fester tycker jag är helt åt skogen.
Motiveringar som har hörts  är tex, ja men man slipper ju bli bakfull, men det är klart oftast kommer man inte ihåg något av kvällen. 

Är det sunt förnuft ? Nej, jag skulle inte vilja påstå det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0