Den perfekta dagen

Ibland känns det som om dagen man är mitt uppe i är perfekt, har ni känt det någon gång? 
Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad som göra att man känner så, men det är väll någon slags symbios av massa faktorer. 

Att vakna, tidigt tidigt, och vara sådär klarvaken, och se solen gå upp medan man äter frukost. För min del kan det var en bra början. Att sedan åka till stallet, där lugnet sänker sig över hästarna, där de står och tuggar i sig sitt morgonhö.  Den rofyllda stund är en annan. Kanske en skritt tur ute i naturen, men sin häst/ ponny. Fåglarna kvittrar och det enda man hör är hovarna som taktmässigt letar sig fram i skogen, träden som står där, i sin egna värld , grenarna vajar i den svaga vinden. Solen tittar fram ovanför kullen, och du får den i ögonen, kisande ser du hästarna i hagen framför dig och hela kroppen fylls av värme och ro.

Ett litet utkast av vad som kan göra mig lugn och får energi som skulle kunna räcka hur länge som helst. 

Idag skall jag dra med mig lillebror till stan, så han får klippa sig. Sen skall vi tvätta bilen borta i stenkullen på miljötvätten, faktiskt riktigt kul. Plugga senare när jag hinner. Har börjat läsa till mina omtentor i "anlays i en variabel", del a och b. C delen klarade jag, vilket känns väldigt bra, eftersom det var en riktigt kul kurs, och föreläsaren var helt grym!
 I höst skall jag läsa " biophysical chemistry" och en annan kurs. Ska bli riktigt kul, många av mina kursare kommer ju att vara ute på sin praktik fortfarande, så det  blir nog inte så många som läser den. Tror jag  iaf.  


Nu har erik beställt klipptid , klockan 13.30 på Klippcenter på kunggatan.

vi hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0