den nya eko trenden

vad tror ni?
Jag tror som tusan på det! Klart att det är tufft att hjälpa miljön!  Allt går ju nästan att få " eko". Tänkt till exempel på hur alla dessa "Livstilprogram" osv där det finns en matcoach, där har det ju alltid följt mattrenderna, och vad jag har sett det senaste är att de flesta väljer  s k ekomat, alltså massa naturliga råvaror och inga konstgjordasaker, vilket verkar så himla vettigt! För kroppen borde ju logiskt sett ta upp sådanna saker mycket lättare, och man slipper massa onödiga ämnen osv.

Nu borde jag åka och handla saker till den laktosfria cheesecaken jag ska göra tillträningen ikväll! 

Tänkte lägga upp receptet nu, så kan ni som inte har något att göra laga denna till era nära och kära!

Cheescake
175 grader

Smuldegen:
7 krossade digistivekex
1 dl krossad mandel 
75 gram smält smör

Fyllningen:
300 g kesella eller philadelphia ost
2 ägg
1/2 dl socker
rivet skal från 1 citron

Topping:
2 1/2 dl creme fraiche eller gräddfil
1 tsk vaniljsocker

Gör såhär:
Rör ner smulorna i kastrullen med smält smör. Tryck ut degen i en form som är ca 21 cm i diameter. Sätt in i kylen.
Fortsätt med att röra ihop fyllningen, se till så att allt blandas väl.  Sätt in i ugnen i ca 15 minuter.
Se till så att fyllningen inte är för läs innan du tar ut den.  
Värm sedan ugnen till 225 grader medans du blandar ihop toppningen. Bred den ovanpå fyllningen och sätt sedan in i ugnen ca 5 min till.

Servera cheesecaken avsvalnad med jordgubbar !

Lycka till !


Lateer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0